Biztonságosabb, gyorsabb és halkabb lesz a vonat

Megújul a dél-balatoni vasútvonal. Korszerűsítik és biztonságosabbá teszik a vasúti átjárókat, magasperonokat és P+R parkolókat építenek, zajvédő falat létesítenek és rezgéscsillapító sínágyat telepítenek.

Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között a jelenlegi 75-80 perces menetidő 55 percre csökkenhet  (fotó: likebalaton.hu)

Folytatódik a dél-balatoni vasút korszerűsítése, miután eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométer szakasz fejlesztésére, valamint a Kaposvár-Fonyód vasútvonal korszerűsítésére.    

A A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közleménye szerint a kivitelezés a héten az előkészületi munkálatokkal elindul a Szántód-Kőröshegy-Balatonszárszó közötti szakaszon.

A fejlesztés során Szántódon, Balatonszárszón, Balatonszemesen, Balatonbogláron, Fonyódon, Balatonfenyvesen, Balatonmáriafürdőn és Balatonberényben mintegy 15 kilométeren zajárnyékoló falat, illetve 32 kilométeren rugalmas, rezgéscsillapító sínágyazatot telepítenek a kritikus helyeken, a gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeni átkelési lehetőségek.

Fonyód és Bélatelep között új hullámtörő épül, Balatonmáriafürdőn az Őrház utcánál a tervek szerint új megállóhely létesül. 

Lepsény, Siófok, Szántód-Kőröshegy, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle felső, Balatonboglár, Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő állomásokon és Balatonföldvár, Balatonlelle, Fonyódliget, Bélatelep, Alsóbélatelep, Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó és Balatonberény megállóhelyeken magasperonokat építenek.

A Balaton déli partján felújítják Kaposvár és Pécs irányából a balatoni vasútvonalakra ráhordó Kaposvár-Fonyód vasútvonalat, így ez a szakasz alkalmas lesz óránként a 80 kilométer sebességre, valamint P+R és B+R parkolókat és peronokat építenek. 

A NIF tájékoztatása szerint a fejlesztést követően, várhatóan 2018 nyarától a mostani 80, illetve 60 kilométeres óránkénti sebesség helyett 100 kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között, így a jelenlegi 75-80 perces menetidő 55 percre csökkenhet. 

A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban 15 százalék hazai és 85 százalék uniós forrás bevonásával valósul meg.

http://siker.blogstar.hu/./pages/siker/contents/blog/26525/pics/lead_800x600.jpg
balaton,Közlekedésfejlesztés,magyarország sikeres,turizmusfejlesztés,uniós fejlesztés
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?