Vitályos Eszter: siker és fejlődés


foto: Vitályos Eszter/facebook

A magyar cégek támogatásával Magyarország versenyképességét javítja a kormány. A most átadott üzem erre kiváló példa.

Mintegy 3,2 milliárd forintból épített gyártó és palackozó üzemet a Márka Üdítőgyártó Kft. a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson 500 millió forint európai uniós támogatással. 

Vitályos Eszter, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára az üzemavatón elmondta: a Márka Üdítőgyártó Kft. beruházása kiválóan jelképezi, hogy a kormány jól határozta meg fejlesztéspolitikai irányait. Nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is működik az a terv, hogy az európai uniós források nagyobb részét a magyar vállalkozások támogatására fordítva növelhető a magyar cégek és Magyarország versenyképessége.     

Beszélt arról is, hogy a 2007 és 2013 közötti fejlesztési időszakban ugyan mintegy 8 ezer milliárd forint állt rendelkezésre fejlesztéspolitikai célokra, ennek azonban csak töredéke került a vállalkozásokhoz, a döntő többségét az állam saját magára költötte. A jelenlegi kormány ezzel a gyakorlattal szakítva a 2014 és 2020 közötti fejlesztési ciklusban a gazdaságfejlesztési célokat helyezte előtérbe.       

Mint mondta:

"a magyar cégek és ezáltal a magyar gazdaság versenyképességének növelése kiemelt stratégiai cél."

Éppen ezért a rendelkezésre álló uniós fejlesztési források hatvan százalékát a magyar kis- és középvállalatok számára teszik elérhetővé folyamatos fejlődésük elősegítése érdekében.     

Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: céljuk, hogy két-három éven belül a jelenlegi 35 millió literes éves gyártott mennyiség 100 millió literre növekedjen.  

A Márka üdítőitalok elkészítéséhez az üzemben jellemzően hazai beszállítókkal dolgoznak, beleértve az alapanyagot és a csomagolást is. A fejlesztéssel a társaság ötven új munkahelyet teremt a megyében.

A beruházás során a környezetterhelés minimalizálása érdekében a gyár területén egy biológiai szennyvíztisztító telepet is kialakítottak, a gyártás folyamán keletkezett PET-hulladékot pedig újrahasznosítják. A telephely környezetének kialakítása során több mint 12 ezer négyzetméternyi területet füvesítettek és parkosítottak. A keletkező zöld hulladékot komposztálják.    

Salacz László, a térség országgyűlési képviselője elmondta, napjainkban Bács-Kiskun megye az ország egyik legenergikusabban fejlődő régiójává vált. A 2014 és 2020 közötti uniós ciklus megatározó kérdésének nevezte, hogy megerősödik-e a magyar kis- és középvállalkozói szektor. A hazai vállalkozások sikere jelképezi ugyanis az alapját a hosszú távú gazdasági növekedésnek. Erre jó példa a Márka Üdítőgyártó Kft., akik bebizonyították, hogy élni tudnak a lehetőséggel.     

Háttér:

A Márka az egyik legrégebbi, több évtizedes hagyománnyal rendelkező magyar üdítő. Hazai gyümölcsalapanyagból Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók receptúrája alapján készült el az első szőlő ízű változat 1973-ban, amelyet a Délalföldi Pincegazdaságban palackoztak. A következő években az ország több pincegazdaságában is megkezdődött a különféle ízű - jellemzően hazai alapanyagokból készülő - Márka üdítők gyártása. 

Jelentős mérföldkövet jelentett 2007-ben, hogy a Márka üdítők kizárólagos forgalmazását teljes egészében egy magyar tulajdonban lévő családi vállalkozás, a Márka Üdítőgyártó Kft. kezdte meg. A folyamatos termékfejlesztéseknek és a megnövekedett fogyasztói igényeknek köszönhetően a Márka üdítő gyártása 2016-ra a korábbi 6 millió literről 35 millió literre növekedett. Nem utolsósorban ez az intenzitású növekedés alapozta meg azt a törekvést, hogy a társaság saját kezébe vegye a Márka termékek gyártását is. 

https://siker.blogstar.hu/./pages/siker/contents/blog/44125/pics/lead_800x600.jpg
Gazdaságfejlesztés,kkv,magyarország sikeres,miniszterelnökség,Munkahelyteremtés,uniós fejlesztés,vitályos eszter
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?